zondag 26 september 2010

Ding #4. RSS + Ding#5. FEEDS VINDEN

Pfffffff... Ik dacht: 'Dat klinkt niet al te moeilijk.' Maar viel dat even tegen. Uren en uren later land ik pas weer op mijn blog. In mijn reis door cyberspace blijkt ieder "ding" een wereld op zich te zijn. RSS exploreren is ook weer eindeloos. Tja, dan moet je dus grenzen stellen en keuzes maken. Maar dat valt niet mee in een digitale ruimte met oneindig veel mogelijkheden en interessante items.
Mmmmm, feeds moeten je dus tijd besparen. Maar ik heb er nu zoveel(wel keurig in mappen) dat het bijhouden daarvan me alleen maar tijd gaat kosten. Moet er maar weer even flink wat lozen.(24 is toch wel veel). En gelukkig voor mij is er nog een ego-feed. Mis ik in ieder geval niet het belangrijkste nieuws.
Voorlopig heb ik helemaal geen behoefte meer aan zoektools die me nog meer feeds geven zoals Google Blogsearch en Search 4 RSS. Ze zijn wel handig wanneer je op zoek bent naar blogs en/of sites over een bepaald onderwerp. Zo heb ik er een aantal gevonden(o.k., heel veel dus) over mediawijsheid. Ik geloof dat ik beter overweg kan met Blogsearch dan met Search 4 RSS. Kom simpelweg met Blogsearch sneller waar ik wezen wil.
Voorlopig kom ik via via, zoals b.v. via 'mijns inziens' en 'nlbiblioblogs wiki' , maar ook via verwijzingen van anderen, op genoeg feeds.
Maar desalniettemin: Mijn eerste reactie over Feeds was: "Dat is handig!" "Dat ga ik zeker gebruiken!"
En dat denk ik nog steeds. Alleen moet ik het voor mezelf wel overzichtelijk houden.

En dan ga ik nu even een cdtje opzetten en me flink uitleven en hard meezingen met het nummer:"spaceman" van de "killers".

P.S.: Zal wat meer op spel-en typ-fouten gaan letten. Heb daar in mijn enthousiasme van hiervoor te weinig op gelet.

7 opmerkingen:

  1. Een rss-lezer bijhouden is iets organisch. Er komt iets bij er gaat iets af. In het begin is het even werk en daarna begint het continu finetunen. Er weer eens een site aan toe voegen en de site die niets toevoegt weer verwijderen. Het scheelt je zoveel geklik en 'sitehoppen'. Alle voor jou belangrijke sites staan netjes en overzichtelijk bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat ook dit weer gelukt is. Het gaat je veel tijd schelen en je hebt toch wel meteen de blogs van je mede cursisten in de feeds gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterker nog, de Blogs van mijn mede-cursisten stonden er al meteen in, zonder dat ik daarvoor iets moest doen. Of had ik zonder het te weten iets aangeklikt wat dat veroorzaakte?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je geklikt op de "volgen-knop" op hun blog? dat veroorzaakt dat namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, dus dat betekent google friend connect. Zal waarschijnlijk wel op die "volgen" knoppen gedrukt hebben. Dus als ik weer eens een feed wil toevoegen en ik zie het tekentje van google friend connect hoef ik daar alleen maar op te klikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil je me voortaan bellen als je dat muziekje heel hard op gaat zetten, dan dans ik met je mee. Ik snap zoooo wat je bedoelt, heb het gevoel dat mijn hele weekend eraan op gegaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doe ik! Of nog beter: als Utube-filmpje op mijn Blog plaatsen en je dan even sms-en. Helemaal te hip.(hihi) Weet alleen niet hoe dat moet...
    Ben er inderdaad ook heeeeel veel tijd mee kwijt. En het 'probleem' is dat ik ook niks anders meer wil. Zo deed ik eigenlijk nog een studie....

    BeantwoordenVerwijderen