vrijdag 1 oktober 2010

Bijblijven met Feeds

Ik heb orde in de chaos van mijn verzameling feeds geschapen en het is werkbaar geworden. Soms haal ik er weer een feed af en dan weer voeg ik er eentje toe. Het valt me mee hoeveel tijd het  kost om door al het laatste nieuws te gaan. Het is ook wel een kwestie van skippen wat voor mij op dit moment niet interessant is. Zo schrijft b.v.:'mijns inziens' regelmatig over dingen waarvan ik denk:"waar heeft hij het over?" Maar zo nu en dan kom ik op voor mij interessante dingen die ik niet had willen missen. Zo is het met meer feeds. En ondertussen vergaar je toch een hoop belangrijke, leuke en relevante informatie. B.v.:Denk ik vorige week:"Er zou ook een soort 23dingen voor kinderen moeten zijn",lees ik bij 'bibliotheek 2.0' dat het al in ontwikkeling is! Ben ik wel zo'n web 2.0-analfabeet dat ik Utube schrijf i.p.v. YouTube, maar heb ik blijkbaar soms wel eens een goed idee.
En natuurlijk is het heel handig om in één oogopslag te zien of b.v. mijn mede-cursisten nog iets nieuws hebben geplaatst en dat vervolgens te kunnen lezen op één pagina. En dat scheelt weer tijd.

1 opmerking:

  1. Volgens mij heb je het helemaal begrepen. Kwestie van bijhouden en bijblijven.

    BeantwoordenVerwijderen