donderdag 7 oktober 2010

#7. Flickr. verder ontdekken

Legoland Slideshow: "TripAdvisor™ TripWow ★ Legoland Slideshow ★ to Haarlem and Kingdom of Denmark (near Skanderborg) by ontdekker67. Stunning free travel slideshows on TripAdvisor"

WOW! Dit is leuk speelgoed! Bij Flickr Toys kwam ik "Trip Wow" tegen. Dat leek me geinig en het was zo gepiept. Zou nog veel meer uit willen proberen maar ik moet door naar het volgende 'ding'. Ik ben erg trots op wat ik bij ding #6. en #7. allemaal heb ontdekt en voor elkaar gekregen heb. Alhoewel mijn laatste actie voor de afwisseling eens heel gemakkelijk ging, kan ik dat niet van de meeste dingen die hier aan vooraf gingen zeggen. Ik voel me af en toe net een allochtoon in cyberspace. Ik begrijp de taal niet goed, ken de gebruiken nog niet, snap soms niet wat men nou van mij verlangt en waarom het perse zus moet en waarom niet zo kan. Ik zal me moeten aanpassen en integreren. Dat ben ik ook vast van plan al kost het soms wel wat. Maar gelukkig ben ik niet de enige en vind ik ook steun bij mijn lotgenoten.
 Andere Masups:
Ik heb ze allemaal even bekeken en het een en ander uitgeprobeerd. Findr. is leuk en handig. Leuk omdat je over ieder onderwerp veel leuke plaatjes kunt bekijken en handig omdat je zo gevonden hebt wat je zoekt.
Het langst bleef ik hangen bij google maps. Altijd weer leuk om door je eigen straat te 'wandelen'. Ik was zeer aangenaam verrast door de toegevoegde foto's en filmpjes, dat wist ik nog niet. Mooie en leuke mashup!
 Wat zie ik werken voor mijn bibliotheek:
Mashups maken sites speels en levendig en bieden tal van mogelijkheden. Wat ik zo 1-2-3 voor me zie voor onze eigen sbhaarlem.nl zijn foto's en slideshows gebruiken voor: Virtual Tours; share events photos; promote event photos en show off events.

3 opmerkingen:

  1. Da's me een potje gaaf. Leuke tip.
    Mashup's zijn de toekomst van internet. Onderling data-uitwisselen en van verschillende bestaande data weer een nieuwe toepassing maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een leuke tip: website van theatervoorstelling marslanding. Deze voorstelling maakt ook gebruik van mashup's. Via een stream is de voorstelling live te zien op internet(13 en 15 oktober).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! kijken welke we in de toekomst kunnen realiseren in het bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen