zaterdag 30 oktober 2010

#12 Microblogging mer Twitter

"Twitter is een kroeg."Daar was ik het meteen al mee eens. Net als in een kroeg gaat het in twitter soms nergens over en soms worden er hele zinnige dingen gezegd. Dat is meteen ook het leuke en laagdrempelige van Twitter. Het hoeft niet altijd even serieus en intelligent maar het kan wel. Een groot voordeel is dat je ook DIRECT je 'ei' kwijt kan. Twitter is een 'kroeg' die altijd open is en waar altijd bekenden zijn.

Vooroordelen: Die had ik genoeg voordat ik twitter me eigen had gemaakt "twitter is je persoonlijke informatiestroom delen in max. 140 tekens op het web". Wat zou ik dan te melden hebben?, dacht ik. En: ik heb er echt geen behoefte aan om te weten dat iemand koffie gaat drinken of zelf melden dat ik naar de supermarkt ga. Ik heb toch wel wat beters te doen!? Twitter is zeker vooral voor mensen die altijd maar connect willen zijn en zich snel vervelen...dacht ik.


Ontdek en ervaar twitter: dan weet je pas echt waarover je spreekt." twitter is een toenemende en krachtige tool voor communicatie, PR en direct contacts". Deze uitspraak en nog veel meer zinnige uitspraken over wat twitter kan betekenen, ook voor de bibliotheek!, las ik in:http://www.informatieprofessional.nl/component/content/article/7161.html.
Vervolgens heb ik zelf een twitteraccount aangemaakt:twitter.com/ontdekker67  Dan ervaar je pas echt de kracht van twitter , hoe snel je connectie's vind en legt; het gemak en de snelheid waarmee je info vergaart en deelt en hoe gemakkelijk je kunt communiceren. En ja, het is waar, twitter is ook gewoon leuk. 

Wat voor veel tools van web2.0 geld maar zeker ook voor Twitter:

Als er één schaap over de dam is....







2 opmerkingen:

  1. Een mooi relaas met een positieve uitkomst. Leuk dat je zo enthousiast bent.
    En nu de grote uitdaging..... vragen stellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Explorer ik ben onder indruk van je betoog, en ik volg je! Ben benieuwd naar je ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen