zaterdag 13 november 2010

# 16. Wat heeft YouTube video te bieden

Yeah! YouTube! Eindeloos filmpjes kijken... Welke van de zoveel zal ik nu op mijn Blog zetten...? In ieder geval muziek. Wat is een blog van mij zonder muziek! Ik heb uiteindelijk gekozen voor een filmpje van mijn favoriete band: COLDPLAY:





Coldplay heeft veel leuke mashups-filmpjes gemaakt. Zie ook 'lovers in Japan' in mijn deliciousaccount en klik op de button rechtsboven!
De moeite waard om te bekijken is: live in technicollor ii .
Je kan ook via feeds op de hoogte gehouden worden van de laatste nieuwe filmpjes. Ik word nog eens een echte 'groupie'.
Ook leuk: "Coldplay lyrics", lekker meezingen.
Vorige winter heb ik een filmpje gemaakt, welke mijn man op YouTube heeft gezet, speciaal voor zijn sponsers. Volgende keer zet ik hem(het filmpje dus) er natuurlijk zelf op!
Beetje knullig en lekker kort:"Sjaak schaatst":


Wat óók een goede alternatieve film-site is: youngtube.nl, onderdeel van YoungFun.nl. Filmpjes speciaal afgestemd op kinderen.

Wat ik me nog afvraag: "wanneer wordt een filmpje van YouTube verwijderd?"Wanneer een een percentage aantal mensen aangeeft het niet te waarderen...? Ik kon info hierover niet vinden.

Er is bijna alles te vinden op YouYube, ook praktische info zoals:' hoe bak ik pepernoten' tot: 'hoe leg ik een houten vloer'.
"Wat kan de bibliotheek er mee doen ter promotie van haar diensten?" Ik denk een heleboel! En ik vraag me ook af waarom we nog geen filmpje(s) hebben op onze bieb-site. Dat is toch de 'sjeu' van z'on website. Over leden werven gesproken, ik ben er van overtuigd dat je daarmee meer mensen aanspreekt.
Er zijn door mijn medecursisten al goede voorbeelden gegeven van soorten filmpjes die je op de site kunt plaatsen.
Een goed voorbeeld is 'biblioteek Waterweg'.Alleen vind ik het er een beetje saai uitzien. Wat mij betreft mag het allemaal wat uitnodigender worden vormgegeven en dat begint mijns inziens al bij de naam die je er aan geeft.

Conclusie: Zet YouTube-filmpjes op de website van de biblioteek en zet leuke/relevante filmpjes van de bibliotheek op YouTube.
Profileren en broadcasten!

3 opmerkingen:

  1. Even voor je gezocht naar aanleiding van je vraag:
    Op YouTube kan je enkel video’s verwijderen waarvan jij de eigenaar bent. Als iemand anders de video geupload heeft, kan je deze nooit zelf verwijderen. Enkel als de video inbreuk maakt op uw auteursrecht, of als de video in strijd is met de Community Guidelines van YouTube (www.youtube.com/t/community_guidelines), kan je actie ondernemen. In het eerste geval, kan je de richtlijnen volgen op http://www.youtube.com/t/dmca_policy om de schending van uw auteursrecht te rapporteren. In het tweede geval, wanneer een video niet door de beugel kan, kan je deze video markeren of vlaggen. Je moet hiervoor wel een YouTube account hebben en ingelogd zijn. Onder elke video op YouTube, vind je de optie om deze video te markeren (Flag). Je moet dan ook de reden opgeven waarom je deze video wil markeren. YouTube controleert gemarkeerde video’s 24 uur per dag en 7 dagen per week. Indien de inhoud inderdaad ongepast is, zullen zij dan ook de video verwijderen.

    En mee eens onze website kan wel wat opgeleukt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kom op Sjaak, door de knieën en laag die schouders ;-) Ik hoor het elke maandag mijn coach roepen, kan ik het eindelijk ook eens zeggen.

    Leuk dat je zelf een filmpje er op hebt gezet. Er wordt inmiddels 35 uur video per minuut op YouTube gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, diepzitten zou mijn zoon zeggen, maar inderdaad leuk dat jullie zelf een flmpje op Youtube hebben gezet. (op mijn blog staat ook een schaatsfilmpje met in de hoofdrol diezelfde zoon)

    BeantwoordenVerwijderen