zaterdag 27 november 2010

# 20. Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

WOW! Dit is een leuk bijna laatste ding! Hele weekend met veel plezier hier mee bezig geweest. "This is a journey in to sound"(:uit de song 'You've got the power'). Een reis die tijdelijk onderbroken moet worden omdat ik nog 3 andere "dingen" moet doen.(3 maar!)

ITUNES: Die hebben we op onze mac. Mijn man heeft daar zo'n slordige 2000 nummers in gezet. Hij heeft me laten zien wat het precies is en kan. Erg leuk! Dat ik me daar nooit eerder mee heb bemoeit...
Maakten ook gebruik van Limewire. Maar nu is er natuurlijk SPOTIFY! Maar goed ook want Limewire is niet meer.

DOWNLOADEN: Ik ben begonnen met Last.fm en Spotify te downloaden. Want ik begrijp dat last.fm, Itunes dan kan gebruiken om een nog beter profiel van mij te maken.
Tja, en wie wil er nu niet Spotify! Ik was het al tegen gekomen bij Biebsounds en had er over gelezen in het Enieuws. Nu is het moment me aan te melden. En het is helemaal fantastisch!!! Ik ben hier enorm blij mee! Heel de muzikale wereld binnen handbereik in topkwaliteit!

LAST.FM: Ik heb eerst rondgekeken. Wat is en kan hier allemaal en hoe werkt het. Vervolgens ben ik heel veel muziek gaan beluisteren van toen (new wave) en nu (alternative rock). Gelukkig kun je dankzij Spotify vaak kiezen voor een perfecte geluidskwaliteit. Heb aan mijn favorieten hartjes gegeven en ben ook meteen een playlist gaan samenstellen: Playlist: Alternative Rock van Explorer67 Regelmatig kwam onze zoon even kijken en dansten we even gezellig samen op b.v:"burning down the house" van de Talking Heads.
Verder heb ik natuurlijk veel filmpjes gezien en achtergrondinfo gelezen. Ook heb ik een paar reacties geplaatst. Zeer verheugd was ik met het nieuws dat 1 december een nieuwe singel uitkomt van Coldplay!
Tijdens mijn muzikale reis heb ik ook eens wat getweed en gedeeld op facebook (dan is facebook wel weer leuk). En tijdens zo'n reis maak je dan ook een paar vrienden. Van hen weer leuke luistertips.
Ik hoef niks meer te missen en zal ook nog meer mooie muziek leren kennen.

Tenslotte heb ik een Widget geplaatst:

Laatst beluisterde tracks van 23dingen op Last.fm

23dingen's Profile Page

BIBLIOTHEKEN: Wat kunnen bibliotheken in een muzikaal sociaal netwerk? Lees wat Jeroen de Boer daar over zegt in bibliotheek20.ning.com. (staat ook in mijn Delicious en Facebook). Iets beters kan ik niet bedenken. De mogelijkheid creëren om in Spotify en Last.fm links naar de collectie in de bibliotheek te maken lijkt mij geen gek idee. (zoals belgië doet met Last.fm). Het blijft volgens mij voorlopig toch wel leuk en/of praktisch om soms een echte cd in handen te hebben. Of b.v ook linken naar boeken over de desbetreffende bands/artiesten...Ook kun je klanten attenderen op de sociale muziek netwerken. En ze in de bibliotheek daarmee laten kennis maken b.v. Praktische en gezellige sfeervolle plekken zijn dan wel een pré.

2 opmerkingen: