zondag 21 november 2010

# 18. Library Thing

Zoals 'de Bie al zei:"hoe houd ik het bij, hoe krijg ik het gelezen".En toen was er Library Thing!"Weg met alle losse briefjes met titels van boeken die ik nog wil lezen. Alles heerlijk georganiseerd en gepersonaliseerd op 1 plek. Hier was ik naar op zoek.



Ik heb een eerste aanzet gemaakt met 14 boeken waarvan de eersten ook al voorzien van tags. Al bij de plaatsing van mijn eerste boek kwam ik 2 medecursisten tegen. Een tijdje verder herken je al snel mensen met een soortgelijke smaak via welke je ook weer op goede tips komt. Het is leuk om te lezen wat anderen zeggen over een boek wat ik prachtig vond en zij ook. Feest van de herkenning!
Interessant dat sommige mensen een boek niet zo goed vonden als ik...lichte verontwaardiging.
Het is leuk om zoveel tips te krijgen. Aanbevelingen te over! Ik hoef de rest van mijn leven niet meer om een boek verlegen te zitten!

Bibliotheekmedewerkers kunnen Library Thing als tip aan klanten meegeven: b.v.: info vinden voor een boekbespreking; algemeen leuke info over boeken vinden en als tip voor een online leesclub.
Voor de bibliothecaris lijkt het me een mooie bron om uit te putten, zeker nu de catalogus van de bibliotheek aan Library thing is gekoppeld.
Het zou geloof ik in goede aarde vallen om de workshop over Library Thing ook aan de eigen medewerkers aan te bieden. Wellicht ook goede promotie voor 23dingen.

1 opmerking:

  1. Hoeveel medewerkers hebben we nog te gaan? ;-)
    Verder heeft LibraryThing in jou een goede promotor gevonden. Top!

    BeantwoordenVerwijderen