zondag 7 november 2010

#15 Google maps en Street Vieuw

Google Earth: Dat hebben we thuis. Leuk om o.a.vakantiebestemmingen te bekijken. En zo vind onze zoon het prachtig dat je helemaal naar het heelal kunt. Verder heb ik me er nog niet zo in verdiept.


Google Maps en street Vieuw: Die kende we natuurlijk al een beetje van #ding 7. En ook gebruik ik de maps en street-vieuw wanneer ik een huis wil bekijken waar ik via de woningbouwvereniging op heb gereageerd. Het is fantastisch dat je dan door z'on straat en buurt kunt wandelen en ook nog het huis vanuit verschillende oogpunten kunt bezien!
Weer met google- maps bezig te zijn ontdekte ik de route-beschrijvingen. Dit is leuk en handig voor wanneer ik ge hardlopen. Zo kun je een leuke route uitstippelen en achteraf zien hoe ver je hebt gelopen. Voor de biebbalie kan dit ook een handige tool zijn om klanten de weg te wijzen naar b.v. een andere bieb, je kunt ze dan ook een printje meegeven. Zie een v.b. hieronder:

Santpoorterplein 28 2023 Haarlem    Klik op het adres!


Mijn kaarten:
Vervolgens ben ik zelf een kaart gaan maken:

Bibliotheken Haarlem
:klik vervolgens op de blauwe druppels!
Ik heb de bibliotheken in kaart gebracht om te kijken hoe dat gaat. Het wees zich vanzelf (leuke beeldspraak). Heel handig om dit te kunnen en leuk! Jammer dat op onze biebsite alleen een plaatje van google-maps staat en je er niet op door kunt klikken. Het is leuker en praktischet om dit te 'embedden' zoals bij bibliotheek Maasland.


Google lattitude: Zal vast wel ergens praktisch voor zijn. Maar ik heb er geen behoefte aan.


Mash ups met google maps: Daar van zijn heel veel dingen gemaakt die leuk-snel-en handig zijn! Zoals b.v.: afstand meten voor runners; overzicht openbare bibliotheken Vlaanderen en de mooie voorbeelden die onderaan het 23dingen-blog van ding # 15 worden weergegeven.


Google Maps en Streetvieuw, leuke tools met vele mogelijkheden voor iedere organisatie en bedrijf!

5 opmerkingen:

  1. Vasthouden die tip voor de website! Aan het eind van der rit moeten we maar eens gaan opsommen wat we allemaal graag met de kennis van deze cursus willen gaan doen.
    Die route uitstippelen, vond je dat echt handig? Een route met allerlei (markeer)punten onderweg, dat koste mij erg veel tijd, zoveel dat ik ermee gestopt ben. De mogelijkheden zijn wel legio.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Google maps stippelt toch zelf de route uit. Je hoeft alleen het start en eind punt in te tikken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja je hoeft alleen start en eindpunt in te tikken dat ging prima maar ik wilde een rondwandeling met allerlei punten ( een genealogie wandeling zal ik maar zeggen) en dat ging niet, elke keer waren de punten weg het lukte alleen maar tussen twee punten. Als ik meer tijd heb ga ik dat nog uit proberen want het moet wel kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hendrikje Ik zou er niet zo'n punt van maken ;-)

    @Explorer je doet je naam eer aan. Goed bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @23 dingen ProBiblio Doe ik ook niet, ik ga er nog wel eens rustig voor zitten want de mogelijkheden zijn fantastisch. Je moet niet meteen alles willen toch? een dag heeft maar 24 uur.

    BeantwoordenVerwijderen